Javni potniški promet v Sloveniji stopa v novo obdobje. Digitalizacija, plačevanje s karticami, sledenje avtobusov v realnem času in integracija s taksiji ter kolesi – vse to je del obsežnih načrtov, ki jih pripravljajo ministrstvo, DUJPP in Slovenske železnice.
Javni potniški promet je v Sloveniji dolgo ostajal na isti točki, nato pa je v obdobju zadnjih dveh let doživel več korenitih sprememb. Potniki so jih najbolj občutili s spremembami avtobusnih (in v manjši meri železniških) voznih redov. Na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo (MOPE), Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) in Slovenskih železnicah so danes na konferenci Dan potnika povedali, da prihaja še več novosti.
Vodja sektorja za potniški promet na MOPE Matjaž Vrčko je izpostavil nekaj slabosti trenutnega sistema, na podlagi katerih uvajajo spremembe. Poudaril je, da ob koreniti prenovi javnega potniškega prometa predvsem manjka konkretnih informacij, katere prakse so dobre in katere ne. "Linij nimamo na čem optimizirati, ker ne vemo veliko – ali vozijo do končne postaje, koliko je na njih potnikov, kakšne so njihove vozovnice. Treba je priskrbeti kakovostne podatke, da bo sistem lahko funkcioniral," je predstavil na primeru.
Predvsem pa je Vrčko poudaril nujo po uvedbi različnih plačilnih možnosti. Na DUJPP se že dlje pripravljajo na brezgotovinsko plačevanje na avtobusih, pred časom so za N1 povedali, da bi lahko plačevanje s karticami na avtobusih medkrajevnega potniškega prometa uvedli v začetku prihodnjega leta.
Eden izmed glavnih projektov na DUJPP je sicer digitalizacija sistema, je povedal direktor družbe Miran Sečki. Prizadevajo si za uvedbo enotnega informacijskega portala, kjer bodo potnikom na voljo vse informacije, čez čas pa bo ponujala tudi sledljivost medkrajevnih avtobusov. S tem bi pridobili tudi prej omenjene manjkajoče podatke ter dodatno optimizirali linije in posodobili vozne rede.
Minister izpostavil štiri korake
Minister za okolje, podnebje in energijo Bojan Kumer je na dogodku izpostavil štiri bistvene korake za nadaljnji razvoj javnega potniškega prometa. Prioriteta je prenova informacijskega sistema. "Spremenili bomo informacijski sistem, česar smo se že lotili. Podedovali smo slabega, ki ne ustreza več sodobnemu času; to je prva stvar, ki jo moramo narediti," je dejal.
Drugi korak je uvajanje brezemisijskih vozil, najprej v mestih, nato tudi širše. Prav tako bodo v prihodnje širili dejavnost prevozov na klic, kjer vidijo velik potencial. "S tem izboljšujemo mobilnost kot tako, predvsem v krajih, ki so bolj oddaljeni," je dejal minister. Četrti korak je predvsem nagovarjanje potnikov, naj javni potniški promet postane njihova vsakdanja izbira.
Minister je izpostavil številne izboljšave, ki so se zgodile v zadnjem letu, a dodal, da ostaja potreba po tehnoloških posodobitvah.
Železnice razmišljajo o taksijih in kolesih
Na Slovenskih železnicah poleg posodobitve voznega parka načrtujejo tudi druge novosti in spremembe, je povedal direktor za potniški promet Miha Butara.
"Nujna je vzpostavitev storitve mobilnosti," je izpostavil in dodal, da načrtujejo razvoj in vključitev storitve LAST MILE, v sklopu katerega bi razširili ponudbo na taksije, vozila za souporabo in kolesa.
Kot izziv je navedel tudi omogočanje sistema P+R (parkiraj in se pelji) tudi za železnice. Izpostavil je, da nekatere železniške postaje nimajo parkirišč, kar je neprivlačno za potnika, ki nima kje pustiti avtomobila. "Ljudem bi tako zagotovili možnost, da pridejo do postaj."
Opremljenost s signalom Wi-Fi je na slovenskih vlakih nadpovprečna, načrtujejo pa izboljšano ponudbo hrane, pijače in hrambe na vlakih.
V sodelovanju z DUJPP pripravljajo tudi nov vozni red, pred kratkim so vzpostavili tudi portal za obveščanje potnikov Moj vlak.
POSEBNI VIDEO: Kaj se dogaja ob koncu šolskega leta in ocenjevanja?
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje